donderdag 8 augustus 2013

That's more like it.

Hallo allemaal,

Fijn te zien dat mijn vorige kaartje toch op mijn blog is aangekomen. En dat hij zulke lieve reacties heeft gekregen! Bedankt! Ik voelde mij gelijk een stuk beter.

Ik heb lekker een aantal dagen vrijgehad toen het zo lekker warm was en verwachtte op het heetst van de dag dan wel lekker binnen wat kerstkaartjes te zullen maken. Helaas was de hitte vast van plan om mij he-le-maal tot rust te laten komen, want nadenken kon ik niet meer hoor. Jullie wel? Toch hoor je mij niet (echt) klagen, want ik geniet van elk zonnestraaltje dat we krijgen. Ik ben gewoon wat musea hier in Rotterdam gaan bezoeken. Rond een uurtje of half 11 die kant op op de fiets, dan op het heetst van de dag het museum bezoeken, de lunch daar gebruiken en dan om een uurtje of 3 weer naar huis toe fietsen. Airco en nieuwe kennis in één! Top dagen heb ik zo gehad!

Ik heb het natuurhistorisch museum bezocht, dat is niet zo'n aanrader als het zo warm is, dan gaat het daar toch een beetje stinken, aangezien ze daar toch geen airco hebben. Desondanks was het een fijn rariteiten kabinet daar! Zo hebben ze daar de Domino D-day mus en muizen uit de 2e kamer. Lol. Maar ze hebben ook vlinder collecties en fossielen. Leuk, voor een uurtje, dan heb je het hele museum gezien. Als je ooit in Londen bent geweest in het Natuurhistorisch museum, dan moet je maar niet naar deze gaan, want dan ben je verwend. Die in Londen is zooo mooi.

Ook ben ik naar het maritiem museum geweest. Was erg leuk en leerzaam. Ze vertellen daar alles over de scheepvaart, van de geschiedenis (Noormannen e.d.) tot aan de huidige haven en iedereen die daar werkt. Ook hebben ze daar nu een expositie over cruise schepen en eentje over piraten. Als volwassene zonder kinderen heb ik mij daar ook prima vermaakt! Ook leuk om alle herinneringen over de cruise die wij hebben gehad met onze huwelijksreis nog eens op te halen.

Tot slot heb ik het wereld museum bezocht. Die hebben airco met een grote A! Of de B van brr. De expo over manga is erg leuk. Hij begint erg museum-ig met uitleg over waar de manga vandaan komt in de mythologie, maar daarna gaat het over in de mecha-manga (robotjes die verdacht veel lijken op transformers) en manga films/fotografie. Zo is het leuk voor iedereen. Volwassenen èn jongens en meisjes. Ook de vaste expositie over culturen is erg mooi, waarbij ik vooral genoot van de religi's van Tibet, China en Japan. Indonesië vond ik ook nog wel leuk. Polinesië en verder vond ik wat schraal. Een bezoekster die de zaal verliet, toen ik binnen kwam zei: "Het is te primitief." Ik weet nog dat ik dat toen zo bekakt vond, maar misschien komt het daar wel op neer. Het miste wat samenhang. Vooral na de overweldigend neer gezette tempels van Tibet enzo. Dat was schitterend en ik heb heel illegaal foto's gemaakt. Mooi hè?!


Dus daar heb ik mij de afgelopen weken mee bezig gehouden. Van kaartjes maken is dus niets terecht gekomen. Nu de hitte wat is weg gezakt kan mijn hoofd ook weer een beetje aan kaartjes maken denken en zo komt er gelijk wat meer uit mijn handen.

Met het volgende kaartje ben ik begonnen omdat ik ook zo graag iets met deze mooie Noor design mal wilde doen. Is hij niet fantastisch? Die losse sneeuwster heb ik nog niet kunnen bemachtigen, maar dat duurt natuurlijk niet lang meer. Hebbert als ik ben.

Doordat ik de sneeuwsterren de aandacht wilde geven, heb ik de rest van de kaart vrij eenvoudig gehouden. Ik vind hem prima gelukt. De tekst is met doorzichtige embossing poeder gecreeërd, aangezien inkt op bedrukt papier zo slecht droogt. Dan nog wat eenvoudige zilveren plaksliertjes en klaar is Sandra.

Ik hoop jullie zo weer wat ideeën te hebben gegeven voor de invulling van de zomervakantie. Ik ben benieuwd naar wat jullie van mijn kaartje vinden.
Groetjes Sandra.

1 opmerking:

Laat hier een berichtje voor mij achter.