donderdag 18 april 2013

Een verjaardagskaartje voor Laura

Op 10 april was mijn vriendin Laura jarig. Kort daarvoor ben ik, zoals eerder vermeld, naar de beurs in Rijswijk geweest. Vriendin Ellen heeft toen grote nestabilities gekocht en wij beiden een aantal van deze ontzettend leuke stempelserie van Uban stamp.
Eenmaal bij de uitgang konden we onze fröbel drang niet meer onderdrukken en zijn we bij Ellen gaan hobby-en. Ik heb toen een begin gemaakt met deze kaart, maar kon bij El niet de nestability vinden die ik wilde voor rond het meisje. Ik heb toen het meisje met haar distressink ingekleurd en de grote nestability vorm uit gestansd. Nu ben ik hier wel even mee bezig geweest, want zelf werk ik niet met distressinkt. Dus de handigheid miste ik nog.
Doordat ik niet alles had wat ik wilde gebruiken moest het werkje dus blijven liggen tot ik klaar was... Ooooh wat frustrerend is dat! Thuis aangekomen was het al laat, dus moest het wachten tot de volgende dag. Toen heb ik de vormen uitgestansd en na het succes van de broer-zus kaart weer een nieuw glossy accents experiment bedacht. Ik heb de "bloem" van Marianne design eerst met glitterlijm besmeerd. Dat moest drogen, dus even wachten. Daarna de glitterlijm weer voorzien van een laag glossy accents en ook dat moest drogen, dus weer even wachten. Mijn uitstellend vermogen werd echt enorm op de proef gesteld. Wat is het dan spannend om te zien hoe het geworden is!!
De kersen rand rondom het meisje is van Magnolia en heb ik zo dicht mogelijk langs de rand gestansd. Hierdoor kun je het randje nog een beetje buigen, eigenlijk maak je kleine, onopvallende kreukels in het papier. Om de boel nog een beetje mooi af te ronden heeft de achterkant van het grote ovaal nog een gedecoreerd papiertje met een persoonlijke boodschap. Zo zie je de plakrand van de kersen niet.
Uiteindelijk alles bij elkaar geassembleerd, met hier het resultaat.


Hij staat een beetje scheef, omdat ik dacht dat de grote ovaal wel zwaarder zou zijn dan de bloem. Voortaan toch maar even op de weegschaal leggen. :)
Nu heeft Laura een zwarte kat, dus vandaar dat de kat een zwarte moest worden.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Tot de volgende keer!
Groetjes van Sandra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier een berichtje voor mij achter.